Nu 10% korting op je bestellen en gratis verzendkosten vanaf €40!
Nu 10% korting op je bestellen en gratis verzendkosten vanaf €40!
Winkelwagen 0

Ruilen & Retourneren

Ben je toch niet helemaal tevreden over je bestelling? Dat vinden we jammer om te horen, maar kan gebeuren. Bedenk of je het item/de items wilt ruilen of retourneren en lees hieronder de bijbehorende informatie. Gepersonaliseerde items kunnen niet worden geruild of geretourneerd, tenzij er een verkeerd of beschadigd artikel is geleverd.

Ruilen

Wij houden van duurzaamheid en maken de artikelen per order. Bij elk artikel staat daarom een maattabel, zodat je de juiste maat kan bestellen. Wil je een item toch ruilen voor een andere maat en/of andere kleur? Voeg het retourformulier bij in het pakket en stuur het retour naar ons. Neem vervolgens contact met ons op via info@indolife.nl o.b.v. het ordernummer om een code te ontvangen voor gratis verzendkosten bij het plaatsen van een nieuwe bestelling. Deze code is twee weken geldig. Voor de geretourneerde items gelden de bepalingen onder Retourneren. 

Let op: de directe kosten van het terugsturen van het pakketje zijn voor eigen rekening. Wij betalen de verzendkosten van het tweede pakket, je betaalt dus geen dubbele verzendkosten.


Retourneren

Bevalt het item toch niet en wil je liever het aankoopbedrag terug ontvangen? Geen probleem. Stuur het item retour met het retourformulier . Je kunt de terugbetaling binnen 3 weken ontvangen, nadat het pakket is verzonden. In veel gevallen zal dit eerder zijn. Dit tijdsbestek omvat de tijd die nodig is om jouw retourzending van de verzender te ontvangen , de tijd die we nodig hebben om jouw retourzending te verwerken zodra we deze hebben ontvangen (3 tot 10 werkdagen), en de tijd die nodig jouw bank nodig heeft om ons terugbetalingsverzoek te verwerken (5 tot 10 werkdagen).

Let op: de directe kosten van het terugsturen van het pakketje zijn voor eigen rekening, tenzij wij een verkeerd of beschadigd artikel ontvangen hebben (zie informatie 'Verkeerd of beschadigd artikel ontvangen?')


Verkeerd of beschadigd artikel ontvangen?

Alle bestellingen worden door ons met zorg verwerkt en verzonden. Toch kan het voorkomen dat er iets fout gaat. Heb je een verkeerd of beschadigd artikel ontvangen? Onze excuses! Stuur binnen 4 weken een e-mail o.b.v. het ordernummer naar info@indolife.nl waarin je vermeld wat er verkeerd is gegaan. We ontvangen graag foto’s van het artikel. Wij helpen je verder en zullen met een passende oplossing komen. 

Retourvoorwaarden

Mochten wij een item retour ontvangen die niet aan onderstaande retourvoorwaarden voldoet, dan kunnen we deze helaas niet retour accepteren. Wij zullen verzendkosten in rekening brengen om het item naar je terug te sturen. Ten alle tijden willen we je vragen om de onderstaande retourvoorwaarden in acht te nemen:

  • Retourneren kan binnen 14 dagen na de datum van ontvangst.
  • De kosten van de retourzending zijn voor de klant.
  • Het item dient compleet en in originele staat te zijn.
  • Artikelen dienen ongedragen en in originele staat te zijn, voorzien van labels en/of etiketten. 
  • Pas op met make-up: een item met make-up vlekken wordt niet retour genomen.
  • Bestellingen die buiten het retourtermijn van 14 dagen vallen, worden niet retour genomen.
  • Er wordt geen was garantie gegeven. Ontstane problemen na het wassen zijn op eigen verantwoordelijkheid. Wij raden u aan de wasvoorschriften te hanteren. 

Belangrijk: als je een pakketje hebt geretourneerd naar ons, bewaar dan altijd het verzendbewijs! We kunnen hierom vragen indien een pakketje (nog) niet aangekomen is bij ons. Zonder verzendbewijs dat bewijst dat het pakketje bezorgd is, kunnen wij je retour niet verwerken.